Нерусскому, что-ли:
Объясняю, как нерусский, но надеюсь поймете:
-здороваться с пассажирами? Будем!!
Не хуже западных, но за их зарплату.
НО, пример из жизни:
Когда я летал с иностранным экипажем, мне дали выучить их SOP (технологию работы экипажа)
Так, вот там написано, что должен говорить капитан паксам...
Меня удивило примечание *Говоря о погоде, пассажирам желательно НЕ сообщать о наличии дождя и ветра в аэропорту назначения..*
Почему?? Потому, что паксы в большей массе бояться летать, поэтому ЭТИ сообщения их встревожат.
Я говорю:*Значит врать?* Ответ:*Значит врать!*
Теперь вопрос лично Вам:*Вы хотите правду или просто, что б до Вас снизошел капитан, пусть даже солгав??*
The aircraft was on a flight from Harare to Johannesburg International Airport, cruising at FL 350 when the aircraft was cleared inbound to HBV for landing on runway 03 at Johannesburg. The aircraft then started to descend approximately 90nm from JSV when the radar indicated two small cells in the vicinity of HBV. The pilot reduced the IAS to 250 knots and maneuvered the aircraft to the east of track to avoid these cells when he experienced light turbulence as the aircraft passed abeam the cells. Approximately 10 nm after passing the cells, the pilot experienced a severe updraft with the aircraft climbing between 1500 to
2000 feet/min at FL 200 an IAS of 230 knots. During the updraft however, the pilot encountered severe turbulence followed by very large hailstones for approximately 30 seconds. The aircraft then flew into VMC conditions after approximately 1 minute. According to the pilot,
THE RADAR SHOWED NO RETURNS TO INDICATE ANY HAIL.
The aircraft landed safely at Johannesburg without any further incident. No injuries were sustained to the crew or passengers. The aircraft was damaged beyond economical repair due to hail damage.
The Flight Engineer of the aircraft added "due to poor unreliable equipment, being the radar, no returns were painted and we penetrated what appeared to be an embedded cell.".