Все форумы |
Авиационный |
Сослуживцы |
Авторские |
4 пользователя сделали закладку на эту тему форума | ↓ ВНИЗ |
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
← На главную страницу |
Все форумы |
Авиационный |
Сослуживцы |
Авторские |
Реклама на сайте | Обратная связь/Связаться с администрацией |
The dynamics of the fan/booster decelerating more slowly than the core compressor created a situation in which the flow capacity of the core compressor drops below the level necessary for stable operation of the booster compressor. In recognition of these dynamics, engines are designed with a surge recovery bleed between the booster and core compressor to compensate for this flow mismatch. The surge recovery bleed timing is rapid enough to stabilize the engine within one or two surges. All of this takes place so rapidly that human senses only detect what seems like a single “big bang”.
https://asmedigitalcollection. ...
Booster - это КНД, core compressor - это КВД.
В любом случае TBV и HPTACC (перепуск от 5 и 9 ступени на охлаждение ТВД, срабатывет от темрературы и/или N2) не только хорошо разгружают компрессор, но и TBV отчасти помогает ему вращаться. LPTACC, правда, от вентилятора на охлаждение ТНД (то же, но от N1). При попадании птицы снизятся и N1 и N2, поэтому откроется всё.