Alex.R:
Есть у SSJ и нет у АН-148, и не потому что кто-то кого-то подмазал, а просто потому что первый был спроектирован для Европы и мирового рынка, а второй проектировали под рынок СНГ под названием _и так слопаете, что даем_
Интересное кино - а оно "для Европы и мирового рынка" надо?
Вот цитата из европейского сертификата на ЫЫО (кстати, выданный на самолет с названием RRJ-95 , а не SSJ-100!):
"V. Notes
1. Import Requirements:
a. The Export Certificate of Airworthiness to EU country issued by IAC AR should
contain the following statement (in the English language):
“The aircraft covered by this certificate has been examined, tested, and found to
conform to the Type Design approved under EASA Type Certificate No. IM.A.176 as
defined in TCDS IM.A.176 issue 1 (or later revision) and to be in condition for safe
operation."
b. Before the issuance of an Export Certificate of Airworthiness to EU Country by IAC
AR:
- the actions defined in SCAC Letter referenced 246/354 dated 01/02/2012
must be satisfactory completed, and
- the Maintenance Review Board Document in English version is approved by
the Agency.
- Instructions for Continued Airworthiness in English language must be made
available per Regulation (EC) No 1702/2003 21.A61."
Интересно, во сколько макаронникам обойдется продажа этого "чуда" в Мексику? Надо сказать, что EASA редко отказывает своим, особенно за деньги.
Да не обращайте на этого тролля внимание. Его столько раз
мордой в его же дерьмо тыкали , а ему как с гуся вода. Любитель
ЫЫО в Америке :) Похоже, это больной человек...