Bax:
Коледж может и ненадо, но инструктором стать именно это 60 - 70 тысяч и надо. Иначе никак. Налет в школе не защитывайыт. Хоть ты космонавт. Запишеш сибе в летныю книжку и все. Начнеш с нуля и до последнего. Налетаеш 300-350 часов (под 45000) и станеш инструктором.
Не поленился, залез на сайт местной школы (ссылку не дам - я же Anonimych все-таки!):
===========
You may work towards your Commercial Pilot License even if you have no previous aviation experience. In this case you would first get your PPL and IFR. After completing these courses you would be ready to pursue the Commercial Pilot License Course. If you are already a pilot, every logged flight hour will count towards the 250 hours of total flight time required to receive a CPL. In addition to the flight time requirement you must be at least 18 years old to obtain your CPL. The average time to take a full time student from zero aviation experience to the CPL is 3-4 months. If you already have your PPL or IFR the time could be as little as 1-2 weeks depending on ratings held and your total flight time.
===========
Всего 250 часов, налетанные ранее часы засчитываются, коммерческая лицензия получается за 3-4 месяца с нуля. Для PPL нужно всего 40 часов.
Там же у них на сайте предлагают и финансирование, поскольку кредит не от государства то получить его может кто угодно, включая иностранцев.
С сайта другой местной школы:
===========
Commercial Single Engine Land
The Commercial Pilot Certificate is the qualification that enables pilots to fly for hire; it is also a requirement toward earning the Flight Instructor Certificate. The major content of this course is developing proficiency in the required commercial flight maneuvers and demonstrating mastery of the airplane. Applicants should plan on 10 to 15 hours of flight training and 5 to 10 hours of ground instruction.
Applicants can expect to invest between $19, 000 to $23, 000, if the applicant has no logged flight time prior to the program.
....
The Flight Instructor Certificate allows you to teach others to fly and hones your own proficiency. Our training blends the theoretical knowledge you need with time-proven practical approaches that will equip you to truly communicate with your students. Training required for the Flight Instructor Airplane (typically, the initial CFI certificate) is generally 10 hours of flight instruction and 30 to 40 hours of ground instruction
===========
Инструктору таки надо коммерческая лицензия (250 часов) + инструкторский курс.
.
2) Вас не восьмут т.к. в штатах 500, 000 летунов и очередь на хороший зароботок как в мавзолей. В Америке дефецита пилотов нет. Их переизбыток. По всем категориям.
И еще, осмелюсь напомнить, что автор ветки говорит "заняло 10 лет", а это значит что начинал он самое позднее в 1999 году, еще не было 11 сентября, бензин был дешевый и был подъем дот-комов. Работы было полно для всех, получение рабочей визы и грин-карты было гораздо проще и быстрее.