The original Boeing document provided to the FAA included a description specifying a limit to how much the system could move the horizontal tail — a limit of 0.6 degrees, out of a physical maximum of just less than 5 degrees of nose-down movement.
ADVERTISING
That limit was later increased after flight tests showed that a more powerful movement of the tail was required to avert a high-speed stall, when the plane is in danger of losing lift and spiraling down.
The behavior of a plane in a high angle-of-attack stall is difficult to model in advance purely by analysis and so, as test pilots work through stall-recovery routines during flight tests on a new airplane, it’s not uncommon to tweak the control software to refine the jet’s performance.
After the Lion Air Flight 610 crash, Boeing for the first time provided to airlines details about MCAS. Boeing’s bulletin to the airlines stated that the limit of MCAS’s command was 2.5 degrees.
That number was new to FAA engineers who had seen 0.6 degrees in the safety assessment.
“The FAA believed the airplane was designed to the 0.6 limit, and that’s what the foreign regulatory authorities thought, too, ” said an FAA engineer. “It makes a difference in your assessment of the hazard involved.”
Итог: 0, 6 вероятнее отматывается «кнюппелем» за 10 секунд перерыва и не вызывало таких перегрузок. Но не помогало.
2.5 - перегрузки и не успевали отмотать качественно, условия для раскачки
http://www.picshare.ru/view/99 ...
Беру свои слова обратно - нет здесь ни первого тумблера, ни второго. Чуть глаза не сломал. "К" - это обмотки реле, а замыкание исполнительных контактов изображено как на наших схемах, пунктиром. Нам особо интересны пины 12 (сигнал trim down), 3 и 8 (причём 8 на MAXе not connected) и "переключатель" S9 column aft. На остальное лучше не смотреть, чтобы не сойти с ума :) но и так ясно, что управление переставным моторчиком происходит от другого модуля, схемы которого нет, а не с помощью релюшек К3 и К4 "main trim".
Короче, нужен альбом схем :)
Извините за некропостинг.